DigiFinans tryghedsforsikring
Log ind
Forside
Ansøg om lån
Om DigiFinans.dk
Tips og råd
Ofte stillede spørgsmål
Kontakt DigiFinans.dk
Vores samarbejdspartnere
Find Gældsposter
DigiFinans Artikler
Facebook-side

Med en god forsikring klarer du dig økonomisk, selvom livet tager en uventet drejning. Derfor har vi udviklet DigiFinans tryghedsforsikring. Det hjælper dig med at betale dine faste månedlige udgifter, hvis du bliver ramt af sygdom/tilskadekomst eller ufrivillig arbejdsløshed.

DigiFinans er en registreret forsikringsformidler hos det svenske Bolagsverket og er under tilsyn af Finansinspektionen. 

Vilkår og krav for tjenesten kan findes nedenfor. 

Q&A

Hvad er en tryghedsforsikring?

  • En tryghedsforsikring er godt i tilfælde af at livet tager en drejning til det værre. Det hjælper dig med at klare tider, hvor det ellers er svært.

 

Hvad dækker tryghedsforsikring?

  • Forsikringen har til hensigt at erstatte dine faste månedlige omkostninger, for eksempel låneomkostninger, ejerlejlighed afgifter og el udgifter i den tid, du er uarbejdsdygtig på grund af dårligt helbred eller i den tid, hvor du er blevet opsagt af din arbejdsgiver.

 

Hvem kan få forsikringen?

For at få forsikringen skal du opfylde følgende krav:

  • 18-63 år gammel
  • Have fast bopæl i Danmark
  • Være i tidsubegrænset ansættelse med en arbejdstid på mindst 16 timer pr. uge i mindst 6 sammenhængende måneder umiddelbart før tegning af forsikringen (selvstændigt erhvervsdrivende kan ikke tegne denne forsikring),
  • Ikke har kendskab til forestående opsigelse eller fremtidig arbejdsløshed, der kan påvirke dig. Er fuldt arbejdsdygtig og ikke har kendskab til den forestående sygdom

 

Hvor længe er forsikringen gyldig?

  • Forsikringen gælder dog til og med den dato, hvor du fylder 67 år.

 

Hvordan betales forsikringen?

  • Betaling sker via Betalingsservice.

 

Hvorfor skal jeg have en tryghedsforsikring?

  • Da privatlån er lån uden sikkerhed, hjælper vi altid med en tryghedsforsikring, der hjælper dig med at betale dine faste månedlige udgifter, hvis du oplever sygdom/tilskadekomst eller ufrivillig arbejdsløshed. Forsikringen er en meget fleksibel samt en uafhængig beskyttelse, der hjælper dig i tilfælde af et uventet indtægtstab.

 

Hvordan anmelder jeg en skade?

  • Skadeshændelser i forsikringsperioden skal anmeldes omgående på https://dk.vanameyde.com/spoergsmaal-om-din-skade/, ved at du indsender skadesanmeldelsen sammen med den øvrige dokumentation.

 

Hvordan kan jeg følge op på mit krav om Sygemelding/arbejdsløshed?

  • Da det er forsikringsselskabet, der er skadebehandler, er det kun dem, der kan oplyse dig om din sag, infonordic@amtrustgroup.com.

 

Hvor lang er karenstiden?

  • 30 dage.

 

Hvor lang er kvalificeringsperioden?

  • Fra tegningsdatoen gælder en 30 dages kvalificeringsperiode ved midlertidig uarbejdsdygtighed og 90 dages ved ufrivillig arbejdsløshed.

 

Hvad sker der, hvis du bliver syg/ledig i kvalificering perioden?

  • Du kan ikke få erstatning fra forsikringen for den skade, der er sket i kvalificering perioden. Du får dog erstatning for skader, der opstår efter kvalificering perioden.

 

Hvor lang tid får jeg erstatning?

  • Forsikringen yder erstatning i op til 12 måneder. Da de første 30 dage er en karantænepeiode, betyder det, at du kan modtage betalinger i op til 11 måneder.

 

Er erstatning skattepligtig?

  • Erstatningen indsættes skattefrit på din konto, mens du er sygemeldt eller ledig.

 

Hvor længe har jeg ret til at fortryde forsikringen?

  • 30 dage.

 

Jeg modtager ingen erstatning, hvad gør jeg?

  • For klager vedrørende forsikringen kontaktes AmTrust, klagomal@amtrustgroup.com.
?>